19 februarie 2009

Textele întâlnirii de joi, 11 februarie 2009

"Sunt un căutător umil, serios şi sincer al Adevărului. Iar în căutarea mea, am cea mai mare încredere în tovarăşii mei de căutare astfel încât să-mi pot cunoaşte greşelile şi să le pot îndrepta. Mărturisesc că am greşit adesea în evaluările şi judecăţile mele… Şi întrucât întotdeauna mi-am revăzut paşii, n-a fost produs nici un rău pentru totdeauna. Dimpotrivă, adevărul fundamental al non-violenţei a devenit mult mai vădit decât a fost vreodată, iar ţara nu a fost rănită pentru totdeauna în nici un fel. "
Gandhi

"- O fi hulă curată, dar am o teorie a mea, după care Hristos nu ne apare din Evanghelii numai ca blând, bun, drept, fără de păcat, îndurător, puternic ş.a.m.d.
Din relatările Evangheliilor - fără excepţie - ne apare şi înzestrat cu toate însuşirile minunate ale unui gentleman şi cavaler.
Mai întâi că stă la uşă şi bate; e discret. Apoi că are încredere în oameni, nu-i bănuitor. Şi încrederea e prima calitate a boierului şi cavalerului, bănuiala fiind, dimpotrivă, trăsătura fundamentală a ţmecherului. Gentlemanul e cel care - până la dirimanta probă contrară - are încredere în oricine şi nici nu se grşbeşte, avid, să dea crezare defăimărilor strecurate pe seama unui prieten al său. La şmecheri şi la jigodii reacţia numărul unu e întotdeauna bănuiala, iar neasemuita satisfacţie - putinţa de a şti că semenul lor e tot atât de întinat ca şi ei."
N. Steinhardt

Niciun comentariu: