22 ianuarie 2009

Textul întâlnirii de joi, 22 ianuarie 2009

Ce este adevărul? E o întrebare grea; dar i-am găsit un răspuns pentru mine însumi zicând că este ceea ce vocea interioară îţi spune. Şi atunci, cum, ai întreba, diferiţi oameni gândesc adevăruri diferite şi contrare? Bine, văzând că mintea umană lucrează prin nenumăraţi intermediari şi că evoluţia minţii omeneşti nu este aceeaşi la toţi, deducem că ceea ce poate fi adevăr pentru unul, poate fi neadevăr pentru altul, şi din această cauză, cei ce au făcut aceste experimente au ajuns la concluzia că există anumite condiţii de îndeplinit atunci când se fac astfel de experimente... Tocmai din cauza faptului că în momentul de faţă fiecare îşi cere dreptul la conştiinţă fără a trece prin nici un fel de disciplină, de aceea avem atâta neadevăr descărcat asupra unei lumi confuze. Tot ce îţi pot oferi, cu toată umilinţa, este faptul că adevărul nu poate fi găsit de nimeni care nu are un îmbelşugat simţ al umilinţei. Dacă ai înota în sânul oceanului Adevărului, ar trebui să te reduci pe tine la zero.

Adevărul este în fiecare inimă omenească, fiecare trebuind să-l caute acolo şi să se lase călăuzit de adevăr aşa cum îl vede. Dar nimeni nu are dreptul să-i oblige pe alţii să se comporte în funcţie de viziunea pe care o are el despre adevăr.


Text din evanghelie: Ioan 18, 33-40. 19, 1-16 (îl găsiţi în primul comentariu)

Un comentariu:

Iulian spunea...

Ioan 18, 33-40. 19, 1-16
33Atunci Pilat a intrat iarăşi în pretoriu şi l-a chemat pe Isus şi i-a zis: «Tu eşti regele iudeilor?»
34I-a răspus Isus: «De la tine însuţi spui aceasta, sau alţii ţi-au spus despre mine?»
35Pilat a răspuns: «Oare sînt eu iudeu? Poporul tău şi marii preoţi te-au dat pe mîna mea. Ce ai făcut?»
36Isus a răspuns: «Împărăţia mea nu este din lumea aceasta. Dacă împărăţia mea era din lumea aceasta, slujitorii mei s-ar fi luptat ca să nu fiu dat pe mîna iudeilor. Dar acum împărăţia mea nu este de aici.»
37I-a zis deci Pilat: «Aşadar Tu eşti rege?»
Isus a răspuns: «Da, sînt rege. Eu pentru aceasta m-am născut şi pentru aceasta am venit în lume ca să dau mărturie pentru adevăr. Oricine este din adevăr ascultă glasul meu.»
38I-a zis Pilat: «Ce este adevărul?» Şi, zicînd aceasta, a ieşit iarăşi la iudei şi le-a zis: «Eu nu găsesc nici o vină în El; 39dar este la voi obiceiul să vă eliberez pe cineva la Paşti. Vreţi aşadar să vi-l eliberez pe regele iudeilor?»
40Atunci au strigat iarăşi, zicînd: «Nu pe acesta, ci pe Baraba!» Iar Baraba era un tîlhar.

19

1Atunci Pilat l-a luat pe Isus şi l-a dat să-l biciuiască. 2Şi ostaşii, împletind o cunună de spini, i-au pus-o pe cap şi l-au îmbrăcat cu o mantie purpurie. 3Şi se duceau către El şi ziceau: «Bucură-te, regele iudeilor!»; şi-i dădeau palme.
4Şi iarăşi a ieşit Pilat afară şi le-a zis: «Iată, vi-l aduc afară, ca să ştiţi că nici o vină nu găsesc în El.» 5A ieşit deci Isus afară, purtînd coroana de spini şi mantia purpurie.
Şi le-a zis [Pilat]: «Iată omul!»
6Deci cînd l-au văzut, marii preoţi şi gărzile lor au strigat zicînd: «Răstigneşte-l, răstigneşte-l!»
Le-a zis Pilat: «Luaţi-l voi şi răstigniţi-l, căci eu nu-i găsesc nici o vină!»
7I-au răspuns iudeii: «Noi avem o Lege şi după Lege trebuie să moară, pentru că s-a făcut pe sine Fiul lui Dumnezeu.»
8Cînd a auzit Pilat cuvîntul acesta, s-a temut şi mai mult. 9A intrat iarăşi în pretoriu şi i-a zis lui Isus: «De unde eşti Tu?» Dar Isus nu i-a dat răspuns. 10I-a zis deci Pilat: «Mie nu-mi vorbeşti? Nu ştii că am putere să te eliberez şi am putere să te răstignesc?»
11I-a răspuns Isus: «N-ai fi avut nici o putere asupra mea dacă nu ţi-era dată de sus. De aceea cel care m-a dat pe mîna ta mai mare păcat are.»
12De atunci Pilat căuta să-l elibereze. Dar iudeii au strigat zicînd: «Dacă îl eliberezi pe Acesta, nu eşti prietenul Cezarului. Oricine se face pe sine rege este împotriva Cezarului.» 13Deci Pilat, auzind cuvintele lor l-a dus afară pe Isus şi s-a aşezat pe scaunul de judecată, în locul numit Lithostrotos, iar evreieşte Gabatha. 14Şi era ziua de pregătire a Paştelui, pe la ceasul al şaselea.
Şi le-a zis iudeilor: «Iată regele vostru!»
15Atunci ei au strigat: «Ia-l! Ia-l! Răstigneşte-l!»
Le-a zis Pilat: «Pe regele vostru să-l răstignesc?»
Au răspuns marii preoţi: «Nu avem alt rege decît pe Cezarul!» 16Atunci Pilat l-a dat pe mîna lor să fie răstignit.